Retourzendingen? Fix je gewoon via WhatsApp

Geen gedoe meer met ingewikkelde formulieren, zoekgeraakte retourlabels of eindeloze e-mails. Met WhatsApp Returns regel je alles in één gesprek.

Hoe werkt het?

Stap 1.

Scan de QR-code

Je klant vindt de QR-code op de doos of retourbon. Een snelle scan en ze komen direct in een WhatsApp-chat terecht. Simpel.

Stap 2.

Volg de instructies

Binnen een paar vragen is de retouraanvraag gedaan. Rabbit regelt alles, van het retourlabel tot de verdere communicatie.

Stap 3.

Retourlabel direct in de chat

Je klant ontvangt het label direct in de chat. Geen gezoek in e-mails, geen gedoe met printen. Ze brengen het pakket naar een afleverpunt en klaar.

Stap 4.

Bonus: Jij kunt het gesprek overnemen als dat nodig is.

Wil je je klant extra helpen? Bijvoorbeeld als het gaat om een retour van waardevolle items? Je springt gewoon zelf in de chat. Vraag om foto’s, bied oplossingen aan, of stuur een monteur langs om het op locatie te fixen.

Stap 2.

Volg de instructies

Binnen een paar vragen is de retouraanvraag gedaan. Rabbit regelt alles, van het retourlabel tot de verdere communicatie.

Stap 4.

Bonus: Jij kunt het gesprek overnemen als dat nodig is.

Wil je je klant extra helpen? Bijvoorbeeld als het gaat om een retour van waardevolle items? Je springt gewoon zelf in de chat. Vraag om foto’s, bied oplossingen aan, of stuur een monteur langs om het op locatie te fixen.

Start met Rabbit Messenger i.c.m. Sendcloud

Samen gaan we je account stapsgewijs klaarzetten, zodat je snel aan de slag kunt. Hieronder vind je een overzicht van het proces en wat je kunt verwachten.

  1. Aanmelden
  2. WhatsApp Business-registratie bevestigen
  3. Jouw telefoonnummer koppelen aan WhatsApp Business
  4. Rabbit omgeving opzetten
  5. WhatsApp Business verifiëren
  6. Koppel een betaalmethode aan jouw WhatsApp Business-account
  7. WhatsApp Business profiel afbeelding instellen
  8. Configureren en personaliseren van je Rabbit omgeving
  9. Privacy & voorwaarden accepteren
  10. Start abonnement

    Instructies

    1. Aanmelden

    1. Start de onboarding door het volgende formulier in te vullen.
      1. https://form.typeform.com/to/kbRKTgm7.
    2. Na het invullen van dit formulier ontvang je een mail of whatsapp met een link om je WhatsApp Business te registreren.


    2. WhatsApp Business-registratie bevestigen

    registratie

    1. Druk op “start”.
    2. Meld aan met je facebook account.
      1. Heb je geen facebook account, maak deze dan aan.
    3. Druk op “volgende”.
    4. Selecteer je bedrijf.
        1. Staat deze er niet tussen, maak dan een bedrijf aan.
    5. In het volgende scherm zie je je bedrijfsgegevens terug, controleer deze en indien nodig pas deze aan.
    6. Druk op “volgende”.
    7. Selecteer “creëer een nieuw WhatsApp Business-account”.
    8. Druk op “volgende”.
    9. In het volgende scherm heb je de mogelijkheid om je WhatsApp Business-profiel in te stellen.
    10. Vul de noodzakelijke gegevens in.
    11. Druk op “volgende” om je telefoonnummer te koppelen.

    registratie


    3. Jouw telefoonnummer koppelen aan WhatsApp Business

    We gaan nu jouw telefoonnummer koppelen aan WhatsApp.

    Let op: Om je telefoonnummer te koppelen belt een robot om een code door te geven. Zorg ervoor dat er geen wachtrij, of keuzemenu actief is zodat je de code direct ontvangt en kunt noteren.
    1. Vul het telefoonnummer in wat je wilt koppelen aan WhatsApp Business.
    2. Selecteer “telefoongesprek”.
    3. Druk op “verzend code”.
      1. Binnen enkele seconden ontvang je de code.
    4. Vul de code in.
    5. Klik op “voltooien”.

      Na het sluiten van de widget is jouw telefoonnummer gekoppeld.


      4. Rabbit omgeving opzetten

      Nadat het koppelen is gelukt, gaat Rabbit jouw omgeving opzetten.

      1. Je ontvangt van ons een mail om je account te activeren en een wachtwoord in te stellen.
      2. Log in op jouw team domein, bijvoorbeeld “jouwbedrijf”.rabbit.nl
        1. Gebruik hiervoor je e-mailadres en wachtwoord.

      Bijna klaar, op dit moment kun je berichten ontvangen en lezen. Om ook berichten te kunnen versturen dien je je WhatsApp Business te verifiëren en een betaalmethode koppelen.


      5. WhatsApp Business verifiëren

      Ga naar business.facebook.com en log in met je facebookaccount.

      1. Klik linksboven op “jouw bedrijf” en open bedrijfsinstellingen.
      2. Klik links in het menu op “WhatsApp Accounts”.
      3. Selecteer jouw WhatsApp Business-account.
      4. Klik op “verificatie starten”.
      5. Doorloop de wizard door de bedrijfsgegevens in te vullen.
      6. Klik op “voltooien”.

      Binnen 1-2 werkdagen ontvang je bericht van Meta (facebook) een mail met de bevestiging dat jouw WhatsApp Business is geverifieerd.


      6. Koppel een betaalmethode aan jouw WhatsApp Business-account

      Let op: Om een betaalmethode te koppelen heb je een creditcard nodig.
      1. Ga naar business.facebook.com en log in met je facebookaccount.
      2. Klik linksboven op “jouw bedrijf” en open bedrijfsinstellingen.
      3. Klik links in het menu op “WhatsApp Accounts”.
      4. Selecteer jouw WhatsApp Business-account.
      5. Klik op “betalingsinstellingen”.
      6. Klik op “betalingsmethode toevoegen”.
      7. Selecteer creditcard en vul je gegevens in.
      8. Klik op “voltooien”.

      Je creditcard is gekoppeld, dit maakt het mogelijk berichten te versturen.

      7. WhatsApp Business profiel afbeelding instellen

      Om een WhatsApp profiel afbeelding in te stellen volg deze stappen:

      1. Ga naar business.facebook.com en log in met je facebookaccount.
      2. Klik linksboven op “jouw bedrijf” en open bedrijfsinstellingen.
      3. Klik links in het menu op “WhatsApp Accounts”.
      4. Selecteer jouw WhatsApp Business-account.
      5. Klik op “WhatsApp beheer”.
      6. Klik rechts op het tandwieltje naast je telefoonnummer.
      7. Selecteer “profiel”.
      8. Klik op “bestand selecteren”.
      9. Upload afbeelding.
      10. Klik op “opslaan”.

      8. Configureren en personaliseren van je Rabbit omgeving

      1. Ga naar jouw Rabbit Messenger omgeving (jouwbedrijf.rabbit.nl).
      2. Ga naar instellingen door linksonder op “instellingen” te klikken.
      3. Stel je notificaties in.
      4. Stel je welkomsbericht in.
      5. Stel je out-of-office in.
      6. Laat ons weten wie er nog meer toegang heeft tot jouw omgeving door dit formulier in te vullen: https://form.typeform.com/to/byBwBEMc.

      9. Privacy & voorwaarden accepteren

      Let op: Accepteer onze voorwaarden om aan de Europese richtlijnen te voldoen.
      1. Rabbit neemt hiervoor contact met je op.

      10. Start abonnement

      Let op: Na je Rabbit Messenger-proefperiode is het noodzakelijk om een creditcard te koppelen.
      1. Rabbit neemt hiervoor contact met je op.